Læs vores vilkår for at gennemføre dit køb nemmere

Her finder du nemt alle de oplysninger, du har brug for om gebyrer, priser, garanti, åbent køb, fortrydelsesret, reklamation og reklamationsret.

 

Læs vores vilkår for at gennemføre dit køb nemmere

Her finder du nemt alle de oplysninger, du har brug for om gebyrer, priser, garanti, åbent køb, fortrydelsesret, reklamation og reklamationsret.

 

Købsvilkår

PRISER & AVGIFTER

  • I butiks og webbutik priser er moms inkluderet med 25 procent.
  • Fragtomkostninger samt gebyrer tilkommer ved levering af varer, der vejer over 25 kg eller har en volumen på 0,25 kubikmeter ved levering til Norrland og Gotland.
  • Fragtomkostninger samt gebyrer tilkommer ved levering uden for Sverige.

Betalingsmuligheder

S & E Möbler tilbyder finansiering af køb via følgende partnere:

  • Klarna Checkout ved bestilling via vores webbutik.
  • Svea Ekonomi (3 - 24 måneder, 0 % rente)
  • Ecster Finans (op til 23 måneder, 0 % rente)
  • Wasa Kredit (op til 36 måneder, 0 % rente)

Ved køb i butik accepterer vi også betaling med kort, kontanter og Swish.

OBS! Der skal altid betales et depositum på mindst 30 % ved kontant betaling, hvis du bestiller via telefon eller i butik. Slutbetaling foretages ved afhentning eller levering.

Datahåndtering & beskyttelse af personlige oplysninger

I forbindelse med din bestilling giver du os tilladelse til at lagre og bruge dine oplysninger i vores database for at opfylde og levere den service, som du forventer.

Al behandling af personlige oplysninger udføres i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen.

Den dataansvarlige part er S & E Möbler AB (556894-2295). S & E Möbler AB's kunderegister indeholder personlige oplysninger, såsom fuldt navn,

personnummer, postadresse, telefonnummer, e-mailadresse og IP-nummer. Formålet med S & E Möblers behandling af indsamlede personoplysninger er at bruge

dem til:

A. Fuldføre køb og levering af ordre hos S & E Möbler AB.

B. Muliggøre målrettet markedsføring via e-mail, post, sms og/eller andre kanaler baseret på dine tidligere køb eller brugeradfærd hos S & E Möbler AB. Vores

betalingspartner Klarna vil indsamle personoplysninger om dig i forbindelse med betaling af din ordre, uanset betalingsmiddel. Klarna er derfor

ansvarlig for sådanne personoplysninger i henhold til Klarnas generelle vilkår. https://www.klarna.com/se/villkor/ For at kunne gennemføre levering, kundesupport

og eventuel leverandørbestilling vil S & E Möbler AB dele nødvendige personoplysninger med vores samarbejdspartnere.

Ingen personlige oplysninger vil blive videregivet til tredjepart og vil kun blive internt gemt med begrænset funktionalitet tilgængelig. Vi gemmer kun personlige oplysninger,

så længe det er nødvendigt, hvorefter alle personoplysninger slettes.

Hvis dine personlige oplysninger er ufuldstændige, forkerte eller irrelevante, har du ret til at anmode om, at de bliver opdateret eller slettet.

Du har også ret til at kræve erstatning, hvis S & E Möbler AB ikke har opfyldt sine forpligtelser i forbindelse med behandlingen af personoplysninger i henhold til loven.

Du kan anmode om en udskrift over de oplysninger, vi har registreret om dig. For at anmode om en registerudskrift eller rettelse af oplysninger, skal du sende en skriftlig

underskrevet anmodning til:

S & E Möbler AB

Lievägen 6

599 31 Ödeshög

Sverige

S & E Möbler AB arbejder i overensstemmelse med svensk og europæisk lovgivning og følger alle GDPR-direktiver med en sikker platform, begrænset adgang til personlige oplysninger og

muler mulighed for dig som kunde til at blive udelukket fra vores kundedatabase.

Leveringsvilkår

Indenlands:

S & E Möbler har egen levering i størstedelen af Sverige og bruger forskellige underleverandører som DHL, Bring osv. i hele Sverige.

Lagervarer leveres inden for 3-14 arbejdsdage afhængigt af din leveringsadresse.

Hvis du ønsker en delvis levering, bedes du informere os, når du afgiver din ordre eller kontakte os.

Hvis leveringstiden bliver længere end angivet på din ordre, vil vi informere dig hurtigst muligt efter, at forsinkelsen er blevet kendt for os.

  • Bestillingsvarer har en leveringstid på op til 3 måneder, afhængigt af indkøb og produkttype.
  • Specielt bestilte varer leveres normalt inden for 2-3 måneder.

Levering foretages kun på hverdage og i overensstemmelse med vores og transportfirmaets aktuelle tidsplan, normalt på hverdage fra kl. 09.00-17.00. Der kan forekomme lokale afvigelser. Hvis du vil

vide, hvad der gælder for dit område, kan du kontakte vores kundeservice på 0142-216 25.

Alle leverancer foretages til husets yderdør, og indbæring er ikke inkluderet. Hvis din levering er beskadiget, skal du straks anmelde det til chaufføren, så der laves en note på

fragtbrevet. Det er kundens ansvar at kontrollere varerne ved modtagelsen og notere eventuelle skader på fragtbrevet inden underskrift, ellers kan du blive udelukket

fra erstatning. Dette skal anmeldes skriftligt til S & E Möbler via hjemmesiden, https://semobler.dk/reklamation.

Ved aflysning af allerede godkendt levering vil du som kunde blive faktureret for returfragt samt en håndteringsafgift. For at undgå unødvendige omkostninger bedes du modtage din

planlagte levering.

Hos S & E Möbler gør vi alt for at levere dine nye møbler så hurtigt som muligt. Vi tør faktisk love, at vi leverer inden for den lovede leveringstid.

Udenlands:

S & E Möbler bruger forskellige transportører til udenlandske leveringer.

Lagervarer leveres inden for 3-6 uger. Hvis leveringstiden bliver længere end angivet på din ordre, vil vi informere dig hurtigst muligt efter, at forsinkelsen

er blevet kendt for os.

OBS! Specielt bestilte varer og bestillingsvarer leveres normalt inden for 2-3 måneder.

Levering foretages efter aftale mellem S & E Möbler og kunde til husets yderdør. Hvis leveringen er beskadiget, skal kunden rapportere det til vores reklamationsafdeling

via e-mail til reklamation@semobler.se

Pakkelevering:

Ved bestilling af mindre produkter leveres de til dit nærmeste postombud. En sms sendes til kunden om afhentning, når varen er ankommet til postombuddet.

I sms'en vil det også fremgå, hvilket postombud pakken er til afhentning, og at sms'en altid skal fremvises ved udlevering af pakken sammen med gyldig

legitimation. Hvis du ikke afhenter din pakke på udleveringsstedet inden for 14 dage, returneres den tilbage til os, og du vil blive opkrævet for returfragt og

håndteringsafgift.

Hvis leveringstiden bliver længere end angivet på din ordre, vil vi informere dig hurtigst muligt efter, at forsinkelsen er blevet kendt for os.

Garanti

S & E Möbler tilbyder dig som kunde 3 års garanti på hele sortimentet (6 måneders garanti på tæpper). Garantien gælder fra modtagelsesdatoen.

Alle garantier gælder inden for Sverige.

Produktgarantien dækker kun produktionsfejl. Disse produktionsfejl skal konstateres og godkendes af S & E Möblers reklamationsafdeling. Hvis fejlen i varen er

oprindelig, får du som kunde hos S & E Möbler erstatningsdele først, eller alternativt et nyt produkt eller et tilsvarende produkt, hvis produktet ikke kan skaffes.

Produktgarantien dækker ikke normalt slid, fejl opstået ved forkert montering eller opbevaring, ulykkestilfælde, misbrug, mangel på vedligeholdelse eller rengøring.

Når du opdager en fejl, skal du som kunde straks rapportere det til S & E Möblers reklamationsafdeling via hjemmesiden, https://semobler.dk/reklamation.

Din ordrebekræftelse er dit garantibevis. Gem dokumentet godt, da det er påkrævet, hvis du har brug for at gøre brug af din garantiret.

Bemærk, at garantien ikke gælder for virksomhedskøb.

Reklamation & Reklamationsret

Som kunde hos S & E Möbler har du 3 års reklamationsret i henhold til forbrugerkøbeloven og 2 års reklamationsret i henhold til EU-reglerne (gælder kun

udenlandske kunder bosat i EU).

Reklamationsretten dækker varer, der er mangelfulde i henhold til forbrugerkøbeloven og EU-reglerne. En mangel skal anmeldes inden for rimelig tid efter, at kunden har opdaget fejlen.

Ved eventuelle opdagelser af mangler skal det anmeldes til S & E Möbler via hjemmesiden, https://semobler.dk/reklamation.

For at lette behandlingen af din sag, skal følgende altid oplyses: Navn, ordrenummer/kundenummer, varenummer/navn på den defekte vare. Al kommunikation skal

være skriftlig via e-mail.

Hvis du har haft produktet i mere end 6 måneder, er det dit ansvar at transportere produktet til os i Ödeshög, så vi kan undersøge og afhjælpe fejlen. Vi kan

transportere varen, men du vil blive opkrævet for fragten.

Hvis det viser sig, at det er en produktionsfejl, refunderes fragtgebyret. Hvis det viser sig, at det er en brugerfejl, kontakter vi dig om næste skridt i

sagen.

For at aflaste vores kundeservice og give en højere grad af service til alle vores kunder, beder vi dig om ikke at kontakte kundeservice i reklamationssager. Du

vil blive henvist til formularen på hjemmesiden eller eventuelt e-mail.

Afbestilling af vare

Lagt ordre på specialbestilling, der afbestilles, faktureres med 30 % af ordreværdien for den afbestilte vare. Alle varer bestilles samme dag som handpenningen er

betaltes.

Eventuel afbestilling skal ske skriftligt via e-mail til info@semobler.se

Fortrydelsesret & Håndtering af retur

Som kunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på afstand eller uden for en af vores butikslokaler. Fortrydelsesfristen begynder at løbe fra den dag, du modtager varen.

Hvis du fortryder dit køb og sender en vare tilbage til os, refunderer vi dit købsbeløb senest inden for 15 dage efter, at vi har modtaget produktet.

Som kunde betaler du selv for returforsendelsen. Den returnerede vare skal altid returneres i væsentlig uforandret stand og i original emballage med tilhørende emballage.

Alle returer skal ske, før din fortrydelsesret udløber.

Kunden er ansvarlig for risikoen ved returforsendelse; denne risiko omfatter blandt andet, hvis produktet beskadiges eller forsvinder under forsendelsen. Virksomheder har ikke ret til at returnere en

vare, hvis produktemballagen er åbnet. Fortrydelsesretten gælder ikke for specialbestillinger eller udsalgsprodukter, medmindre andet er aftalt ved købet.

Aftalen skal i dette tilfælde fremgå af din ordrebekræftelse eller kvittering.

Fortrydelsesretten gælder kun i Sverige.

Chaiselong Retning

Angående retning af chaiselongen gælder det, når du sidder i sofaen.

Forbehold

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl, udeladelser af information og forkerte specifikationer på vores hjemmeside. Dette gælder også billeder, der i visse tilfælde har illustrativt

formål.

Tvist

I tilfælde af tvist følger S & E Möbler beslutningen fra Allmänna reklamationsnämnden (ARN)

En tvist vedrørende vilkårene skal afgøres af en almindelig domstol.

Force Majeure

I tilfælde af krig, naturkatastrofer, arbejdskonflikter, myndighedsbeslutninger, manglende leverancer fra underleverandører, dyretiltag samt lignende omstændigheder uden for vores kontrol, som ikke rimeligt kunne have været forudset og påvirker indgåede aftaler og forpligtelser fra S & E Möbler, så S & E Möbler ikke kan opretholde de nævnte aftaler/forpligtelser, skal være grundlag for, at S & E Möbler er fritaget fra dette, og som giver os ret til at ignorere disse vilkår.